Waarom info@ netwerktechnisch geen handig e-mailadres is


Elke keer als je iets mailt, je mailadres ergens invult, wordt het gezien door mensen. Je e-mailadres en je signature helpen dus andere om jou te onthouden. Zoals je visitekaartje dat in fysieke vorm doet.

Een e-mailadres dat heet annelies@bedrijfx.nl is persoonlijker en marketingtechnisch gezien slimmer dan info@bedrijfx.nl.
In de telefoons staan we immers ook als mens.

Bovendien, als ik een mail ga typen denkt mijn mailprogramma mee. Ik ben dus eerder bij het adres van annelies@bedrijfx.nl dan bij info@bedrijfx.nl want ik heb heel erg veel info@ adressen in mijn mailprogramma staan.

Tot slot: zorg ook dat de afzender in je mailinstellingen iets zinnigs over je zegt. In de inbox van de ander moet je makkelijk te vinden zijn. Even wat voorbeelden uit mijn eigen inbox:
Marielle
(tja, welke Marielle ben je?)
GOALS | professional branding – Marieke de Molen
(ik zou de naam voorop zetten omdat de kolom bij mij niet alles toont. )
Ontspanjehier
(na een leuke ontmoeting met de eigenaresse heb ik haar naam beter in mijn hoofd dan haar bedrijfsnaam, dus wil ik zoeken op de persoonsnaam)
Marijn Bierhorst | Restaurant Vlaar
(prima, eerste de naam, dan het bedrijf)

Dus kun je het nog aanpassen of moet je nog beginnen, denk er even over na voor je je info@ adres overal vermeldt.

Deze blogpost is geschreven door Marijke Krabbenbos,
professional brainstormer bij IdeaCompany

<  Terug