ICT-nerd leert verstandig ondernemen


  Marijke Krabbenbos      13-06-16

Recensie businessroman “De marketing monnik”

Peter van Dijk, een jonge ICT-er, heeft een uitvinding gedaan die hij groot wil maken. Hij zoekt er tevergeefs financiering voor bij banken. Uiteindelijk krijgt ie het vanuit een bijzondere hoek. We volgen als lezer zijn ondernemersverhaal, waarbij hij steeds adviezen krijgt van een monnik die vroeger ondernemer was.

De verhaallijn is hier en daar wat onrealistisch, maar het boek blijft wel boeien. In een spannend verhaal komen er heel wat bedrijfskundige theorieën en modellen voorbij, waaronder Simon Sinek,Competitive StrategiesBusiness Model Canvas en de Innovation Adoption Curve.

De kerk speelt een bijzondere rol in het verhaal. Vreemd genoeg komen de plannen en doelen van de kardinaal niet goed uit de verf.

Dit boek is leuk voor innovators, IT-ers en ondernemers. En iedereen die van een spannend verhaal houdt. En je steekt er ook nog wat bedrijfskunde van op.

De marketing monnik
door Klaas Klunder
ICT Marketing BV
ISBN: 978-90-823029-0-5