netwerkavonden


De kern van onze activiteiten zijn onze netwerkavonden. Open, laagdrempelige avonden, altijd met diner, waarin er volop gelegenheid is om elkaar te leren kennen, elkaar te inspireren en elkaar verder te helpen. Dat wil zeggen dat we in principe geen spreker of thema hebben, alle tijd is netwerktijd.

Deze verlopen altijd volgens een vaste formule:

1. inloop

2. welkom door de coordinatoren

3. kort en krachtig voorstelrondje

4. introductie enveloppenmethode

5. lekker eten en netwerken

6. één of twee keer van plaats verwisselen

7. enveloppencontrole en teruggave

8. afronding

 

De enveloppenmethode


Die beroemde enveloppenmethode, wat is dat toch precies?

 

Het idee heb ik een keer ergens opgepikt en het werkt steeds erg effectief. Het is een efficiënte manier om de kennis en ervaring van vele andere te benutten, zonder dat het al te veel tijd kost.

Elke deelnemer krijgt bij het begin van het netwerkdiner een lege envelop voor haar neus. Op de voorkant van de envelop schrijft ze haar naam en een vraag waar ze mee zit. Een actuele vraag waarbij ze de denkkracht of het netwerk van de andere deelnemers bij wil gebruiken. Goede, heldere, concrete en prikkelende vragen stellen is best moeilijk. Uitleg over wat een goede vraag is ligt op tafel en krijg je van te voren gemaild. 

Als de vraag opgeschreven is en de directe buurvrouw hem ook snapt, gaat de envelop naar links. Elke deelnemer is een kennis-station dat naar de vraag kijkt en even nadenkt. Weet je een antwoord, tip, suggestie of een contact, dan schrijf je dat op een briefje en stop je dat in de envelop. En geef je hem weer door naar links. Weet je niets, dan kun je geen waarde toevoegen en geef je de envelop direct door.

Aan het eind van de avond verzamelen de coördinator alle enveloppen. De vragen worden kort voorgelezen. Wie een envelop nog niet gehad heeft en nog een tip heeft, kan haar vinger opsteken en alsnog iets toevoegen. Is de envelop bij iedereen geweest, dan gaat hij nu terug naar de eigenaar. Een envelop vol met tips, suggesties en ideeën. Aan jou om ze op te volgen!

Jij hebt kunnen meedenken met alle andere deelnemers en alle andere deelnemers hebben even met jou meegedacht. Superkrachtig, zonder dat het al te veel tijd kostte! 
Want we moeten ook nog eten en netwerken 😉
 

Praktische zaken


1. Bites & Business netwerkdiners vinden één keer per 1 à 2 maanden plaats op een wisselende avond in de week, op een, meestal, wisselende locatie in een stad of regio. Ze worden georganiseerd door de (city)coördinatoren.

2. In de praktijk komen er vooral 30-ers, 40-ers en 50-ers die ondernemend in het leven staan op professioneel en sociaal vlak. Vrouwen buiten deze leeftijdscategorie zijn uiteraard ook van harte welkom.

3. De kosten voor een netwerkavond bedragen €40,17 excl. BTW. (€45,01 incl. BTW) per persoon. Hiervoor krijg je een volledig verzorgde netwerkavond, inclusief een twee gangendiner en minimaal twee drankjes.

4. Als je je inschrijft via de site, ben je betalingsplichtig. Je betaalt vooraf via iDEAL. Je ontvangt direct een factuur. Als het niet mogelijk is om met iDEAL te betalen, kan je overschrijven. Dit kost €1,50 extra, omdat wij hier werk aan hebben. Op Facebook of Linkedin zeggen dat je komt, is dus niet gelijk aan een inschrijving.

5. Je kunt tot twee dagen van te voren, 12.00 uur ‘s middags (tenzij anders aangegeven) kosteloos annuleren. Meld je je na dat tijdstip af, dan is er geen teruggave mogelijk. Bij tijdige afmelding ontvang je je geld terug. 

6. Inloop is in principe vanaf 19.00 uur, om 19.30 uur gaan we aan tafel. Soms wordt hiervan afgeweken. per mail ontvang je altijd de details. Er is geen echte eindtijd, maar reken op minimaal 22.00 uur.

7. Je kunt één keer vrijblijvend kennismaken en deelnemen. Je betaalt dan alleen de kosten van een netwerkavond. Daarna beslis je of je lid wordt van Bites & Business. In de agenda vind je alle data voor B&B avonden in de komende twee maanden waar je je voor kunt aanmelden.

8. Je ontvangt een dag van tevoren een mail met de deelnemerslijst en na afloop ontvang je de e-mailadressen van alle aanwezigen.

9. Vol = vol, het maximum aantal plaatsen wordt per keer aangegeven.

10. Speciale dieetwensen graag doorgeven bij aanmelden.

11. Denk van te voren na over een concrete vraag (geen platte acquisitie) die je in de groep wilt gooien. Dit gebeurt schriftelijk m.b.v. de enveloppenmethode™. Geen vraag? Niet erg!

12. Per avond kan je in overleg met de coördinator een dienst of product ter verloting aanbieden in ruil voor 5 minuten presentatie.

13. Het is niet toegestaan om de adressen van de deelnemerslijst ongevraagd voor promotiedoeleinden te gebruiken. Wil je als lid iets meedelen aan de B&B-community dan kun je daar de LinkedIn-groep of Facebook-groep voor gebruiken.  Ook is het mogelijk om te adverteren op de website en in de nieuwbrief. Zie hiervoor de informatie over adverteren.